broken inside


oliwias bild, båten påväg till polen.

MIN VECKA:

MÅNDAG: Samlades på Knutan 8.30, stod där och väntade och sen åkte
vi tåg till Ystad, och vi fick skynda oss satan i det i Malmö. Sen i Ystad
hade vi massor med tid och där hann vi till och med att träffa Vendela
och Shiralee, fiint. Sen gick vi till båten och fick vänta, vi kom fram till
att vi var VIP gruppen jag, Fay, Fiona, Oliwia, Sara och Elin. Jag och Sara
var ute och stod på händer och fotade och sen gick vi på båten, var ute
och fotade massa och hade allmänt trevligt. Kom fram till Swinoucje (?)
på kvällen och tog nattåg därifrån klockan 21.07. Jag sov med Fay, Emmy,
Emelie och Bea och vårt lås gick sönder och Bea skulle laga det och sånt
men det failade och det var lite kul.

TISDAG: Vi kom fram till Krakow på förmiddagen, gick till vårt hostel och
åt frulle sen var det dags för rundvandring i stan och det regnade massor
och jag och Fay plaskade runt i vattenpölar med våra gummistövlar. :D
efter två timmar gick vi och åt mat på någon restaurang och sen gick vi
tillbaka och fick våra rum, jag fick sova med VIP och Sandra och då blev
hon också medlem i VIP gruppen ofc! Eftermiddagen var ledig så vi gick
till Galleria Krakowska som hade ca 300 butiker och shoppade litta. Detta
låg dessutom då typ fem minuter från hostellet så det var nice och jag och
Fiona köpte prick likadant, en klänning och en tröja. Vi åt kvällsmat där och
sen gick vi hem och jag flätade hår och sen sov vi.

ONSDAG: Skulle vi egentligen ha åkt till Auschwitz och Birkenau men det
gick inte pga regnet så vi åkte till saltgruvan som vi skulle ha åkte till på
torsdagen istället. Det var lite tråkigt och lite intressant, vi gick över hundra
meter ner i jorden i flera timmar men jag glömde tänka på det så det var
inte så jätteläskigt endå. Sen kom vi tillbaka, gick till gallerian, åt, shoppade,
blev två ringar och tre linnen till mig. Vi flummade rätt mycket och det blev
galet roligt när vi provade hattar och hittade en väska med tre funktioner.
Sen åt vi lite till och gick hem. Fay åkte hem på kvällen.

TORSDAG: Blev det A&B iallafall, riktigt hemskt var det men jätteintressant
och jag är riktigt glad att det blev av, väldigt lärorikt, något man kommer ha
med sig hela livet. På vägen dit failade vi dock lite, den första vägen vi skulle
ha kört var avstängd pga översvämning så vi fick ta en annan väg och mitt i
allt fick vi ett samtal att andra bussen hade krockat, inget allvarligt men endå
lite sjukt. Sen åkte vi lite till och sen fick vi åka tillbaka för det var avstängt
där också. Det jobbigaste där var iaf att se montrar fulla med hår och massa
annat och att titta på bilder, jättemånga människor kom till Auschwitz den 20
november och det var väldigt obehagligt. Vissa människor överlevde bara där
ett par dagar, helt sjukt hur hemskt det var.Sen fick vi gå in i en gaskammare
och det var också hemskt som bara den. I Birkenau var det läskigt att se en
halvt nerbränd gaskammare och gå på tågspåren som folk åkte på som skulle
dö. Efter vi hade varit där åkte vi buss länge och jag och Oliwia flummade
"litegrann", hahaha det var roligast! Sen åkte vi till gallerian och åt och stresasde
sönder, var nära att vi missade nattåget men vi hann preciiiiis. På vägen hem
fick jag sova med VIP minus Sandra för Fay var ju inte kvar.

FREDAG: Vaknade på nattåget efter att ha sovit som en stock med Elin fast typ
alla andra hade dygnat hehe. Kom till Swinoucje och åt frulle och låg och solade
en stund, där var det galet varmt. Sen gick vi på båten och på den var jag och
Sara ute och fotade, vi lekte parkurragömma och jag var med Josse och en hel
del andra saker hände, t.ex. så slängde vi pengar i vattnet och önskade oss
saker och Sara halkade rakt i en megavattenpöl. Vi kom till Ystad vid åtta, så
vi missade första tåget och gick och åt, sen åkte vi hem och var hemma i Hbg
vid elva... Då var det bara att sticka hem och packa om.

LÖRDAG: Åkte upp till Halmstad vid åtta, kollade på Vera och dem i hopprep, sen
träffade jag Sara och Ida och tittade trupp damer kval 2 med dem och Ling gick
vidare med högsta poäng i allt! :D Fay var megaduktig. Friståendet var grymt fint
och varven var också bra, vidare från dam blev Ling, STG och Bromma. Sen stack
jag, åkte till dit vi skulle sova med fam Öster och Rick typ. Åt, fotade och lite så
och sen sov vi tidigt.

SÖNDAG: Åkte in till hallen igen och kollade Winners Final 1, hon som vann AG
var sjukt duktig och sjukt liten ;o på eftermiddagen var det trupp och det var helt
galet kul, satt med Sandra då. GRATTIS LING TILL SM GULDET! Och Splitt till ert
brons och Kämpinge till silver och allt. Jag är nog världens stoltaste vän till både
Fay och Vendela.

Veckan har alltså varit helt underbar, tack alla som har gjort den till vad
den blev, ni är underbara! Och detta var då bara i korta drag, massa mer
har hänt och det har varit så kul så det finns inte. POLEN 2010 <3 minne
för livet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

älska polen, em-platsen och dig!! :D <33

2010-05-24 @ 17:57:56
URL: http://faays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0