UT riksfinal

Igår samlades vi 8.30, jag mådde lite kasst på morgonen men tog en tablett och åkte iväg endå. Yngre laget började på hopp och körde bra, fick 8.2 i poäng om jag inte minns helt fel. Några lag efter det var det vår tur ut i matta, jättenervösa var vi men det gick bra. När jag landade min flickis salto kom jag helt fel på foten och stukade den. När vi tog av det bandage grejen så kunde jag gå på foten och det gjorde inte alls ont nästan, vi åt vår matsäck ute i det fina vädret :) sen var det dags för yngre på matta, körde väldigt bra och jag kommer inte ihåg poängen. Sen var det vi i fristående. Jag bestämde mig för att dansa med tejpad fot och det gick jättebra. Alla stod i sina balanser och när jag har tittat på filmen efteråt ser det väldigt bra ut. Poängen blev 7.875 vilket ingen kunde fatta. Lite besvikna och så, men Pia pratade med överdomaren som tydligen var helt konstig... Vi åkte hem för att ladda upp oss och jag mådde väldigt dåligt, tog tempen och det visade sig att jag hade 39 graders feber som jag antagligen hade haft hela dagen, bara dämpat med ipren. Jag kunde alltså inte va med på hopp idag, även om febern är borta så är jag jätteförkyld och har ont i foten så jag fick inte för Vera och mamma men jag var där och kollade såklart ;) yngres fristående såg bra ut och vårt hopp var väldigt bra, en lite tung landning men annars inte mycket att klaga på. 8.4 i poäng och vi slutade på en fjärdeplats. Yngre däremot vann vilket är väldigt stort, bäst i Sverige nu!

Alltså; Riktigt bra tävlingshelg av båda lagen, inte ett enda fall! Jag är nöjd med insatsen men det hade såklart vatt roligt att ta medalj, men men. I eftermiddag träffas äldrelaget på Gröningen och äter kinamat, mums! ni är bra. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0