Me, Myself and I

Jag har lagt till en bakgrund, yeeey. sen skulle jag ändra lite färger men koderna ville inte som jag ville och efter ungefär fyra försök tröttnade jag och sket i det. Nu har jag inget att göra så jag tänkte skriva en liten typ lista/text nånting med saker som jag tror att ni inte visste om mig ;)

Så var ska vi börja då? Just nu för tillfället har jag inget täcke för det är hemma hos Louise :p När jag var liten bodde vi på Husensjö och där hade jag det minsta rummet så när vi flyttade hit fick jag välja rum först. Jag har ångrat hur många gånger som helst att jag inte tog det rummet som mamma och pappa har nu, våra rum är ungefär lika stora men mitt är fyrkantigt och deras är avlångt.  På bara ett litet tag har jag blivit beroende av nagellack och får panik om jag inte har målade naglar, nyss så hade jag aldrig det, kanske genomskinligt men nu har jag färgglatt som tusan alltid. Ett tag i höstas/vintras nånting hade jag alltid mönster på tånaglarna men det dog ut. Gympatävlingar är nästan det bästa jag vet, speciellt om man måste gå upp jättetidigt och åka bil minst en timme. Förra året var det konstigaste året i hela mitt liv, kanske för att jag var utomlands nästan halva. Men inte bara därför, massa andra anledningar också. Jag tycker inte om djur speciellt mycket, värst är sånna som är äckliga och närgångna. När Louises katt dessutom tog in en mus inatt sjönk katter ännu mer. Men delfiner är mitt favoritdjur, dom är så jävla fina. Min klass är den bästa som finns även fast jag bara stör mig på alla hela tiden och jag är livrädd för att börja 9an. Jag börjar alltid alla sms med liten bokstav men eftersom min * knapp på mobilen har gått sönder får jag alltid skriva ett M före allt som jag suddar bort antingen direkt efter första ordet eller innan jag skickar. Båda mina föräldrar och min lillebror har bruna ögon men jag har gröna, något jag har fått från min mormor. Min mobil är min bästa vän och jag går nästan aldrig en meter från den men igår var jag borta från den nästan hela tiden och jag skickade bara 27 sms på hela dagen. Innan hade jag en randig bok som jag skrev i nästan varje kväll, som en dagbok men jag skrev mest vad jag tyckte om folk. När den tog slut blev jag helt tom och jag har fortfarande inte skaffat en ny sån. Det var i höstas ska då tilläggas. Ingen har fått läsa den. På måndag börjar jag skolan och jag längtar samtidigt som jag blir helt rädd bara jag tänker på det. Men jag gillar skolan så det ska bli skönt att komma tillbaka igen och få träffa min klass, numera (eller snart) 9:6. Mitt liv kommer bestå av gymnastik och skola till hösten, egentligen har jag något med gympa varje dag men jag tror att jag har lyckats hoppa av onsdagar, men är inte riktigt säker. Antingen förändras jag som tusan eller så är väldigt många bara allmänt konstiga. Jag hatar jeans eftersom det är så obekvämt. Antingen har jag strumpebyxor, jeanstrikåer, trikåer eller jeans med trikåer under. Då går det att stå ut. Nu på sommaren funkar shorts med. Det jag är mest nöjd med på min kropp är mina händer. Min lillebror har suttit inne ungefär hela sommaren och är jätteblek (det var värre innan dock) så jag började kalla honom för Albino och när jag kom fram till att hans armar var brunare än mina blev jag jättesur. Från höstterminen till vårterminen höjde jag mig 50 poäng och jag började gråta på skolavslutningen när jag öppnade mina betyg eftersom jag bara hade fått G i idrott. Jag brukar alltid tänka ut lögner som undanflykter, även om det bara är till små och obetydliga saker, men jag behöver sällan använda dem. Molly och jag låtsades ofta vara syskon när vi var mindre och åkte iväg på olika grejer och därför är hon fortfarande min lillasyster. Vi har känt varandra hur sjukt länge som helst, nästan hela livet tror jag. Vi har iallafall varit kompisar sen jag var 7 och hon 4,5. Ett av mina nyårslöften var att jag inte skulle äta pommes och det bröt jag den andra eller tredje januari. Nu orkar jag inte tänka mer, men en fortsättning kanske kommer nångång. Sängen kallar! puss på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0