lingvallen.

här kommer en snabb sammanfattning av mina dagar på lingvallen, som jag har skrivit passen och så är i fel ordning men skitsamma, och det är vissa saker jag har glömt och så. men iallafall!

måndag:
jag kom till lingvallen vid halv 11 kanske, fick reda på att jag skulle bo i 2:2 så jag gick dit, och där inne var 6 små tjejer från höganäs. och sen kom emma & emilia oxå. vi bäddade och gick upp i hallen. det började med att alla ledarna sa vad dom hette och massa sånt, och sen blev vi indelade i grupper kunskapsmässigt, jag kom i grupp 3 med selma, sara, wilma och elin från kämpinge, ottilia, sara, olivia och felicia från karlskrona, anna från östra torp och sandra från kennedy. kommer inte riktigt ihåg vad vi körde, mer än tumbling, dans, trampolin och stationer. man kan väl säga att det blev två nya varv, flickis pik och flickis sträckt på tumbling. louise kom på eftermiddagen och sen på kvällen så var kvällsaktiviteten brännboll på gympavis. istället för att säga bränd skulle man säga hepp och allt gympaaktigt blev extrapoäng. sen sprang jag, emma och emilia runt och gömde oss i skogen för våra extremt "gulliga" rumskompisar, haha. klockan 10 var det dags att sova.

tisdag: godmorgon typ kvart över 7, fixa oss och sen frukost 8 och träning 9. kommer inte ihåg vad vi körde då heller, om jag minns rätt så hade vi allafall airtrack, bord, trampolin, tumbling och luftkudde. louise kom efter lunch och va med resten :D på airtracken körde vi typ wipp. eller iallafall en liten stund. jag körde rondat wipp flickis med lite pass och rondat wipp själv, tror jag? sen flickis pik själv, min salto fobi har typ försvunnit och det tycker vi mktmkt om! bord blev det rondater/tzuckatryck och sen snurra. jag snurrade två gånger, båda med 2 pass ut till gropen. men endå. jag vågade. och det var jättekul :D trampolin, dubblar. hade jag inte kört på hur länge som helst men det gick bra, lika seeg som innan bara, det är nåt med mig och rotera segt. men det va skönt att få det kört igen, har väl inte kört på 2 år eller så!? :S på tumbling gick det inget vidare, volt öppna men jag är sämst på det :P och på luftkudden så körde jag volt öppna rondat flickis :) kvällsaktiviteten var skattjakt som bästa grupp 3 vann, varsin bläckpenna. wiie. :P sova 10 igen, trevligt... men eftersom det åskade och var läskigt så somnade jag inte förrens halv 12.

onsdag: dagen började på bästa möjliga sätt, med att crille och nårra andra (vet inte vilka) kom in och smällde med grytlock kvart över 7, tjohooo... japp, vi vaknade iallafall. vi körde trampett, trampolin, ledarens val, tumbling och luftkudde. trampett så blev det strömma sträckt och skruv, jag körde hel. och dom vill att vi ska skruva med armarna nere :S men det går i hel. och på trampolin blev det skruvar igen. nästan runt på 1½ men inte riktigt. den hela blev bra iaf :) andra passet så va det två skador, en bruten näsa och en sträckt rygg. ryggen tillhörde emma och hon kunde inte köra mer hela lägret, kunde inte ens gå i början så jag eller sara fick bära henne. ledarens val var det breddan som höll i, det var typ mänskligt kubb :) kul, man skulle kasta massa saker på varandra ;) på tumbling blev det ett till nytt varv, flickis sträckthalv :) och luftkudde med tempoflickisar och lite annat. efter fikan var det fri tid att öva till cabarén. och på kvällen va det då cabaré, vi var sämst och dom små va lite speciella och så. när alla hade kört så gjorde även tränarna en, sjuukt roligt var det :O sen blev det korvgrillning och jag, louise, josse och sandra (som va på baskurs) satt och snackade ett tag och skrattade sjuukt mycket! sen som vanligt sängen klockan 10.

torsdag: väckningen var om möjligt ännu bättre än onsdagens, idag var det breddan och co som hade tatt över grytlocken, men redan halv 7 var dom inne hos oss. och så vände dom min madrass oxå. gött (y) fast dom vände mig inte helt för jag var tillräckligt vid liv för att kunna stoppa lite. sista dagen då, stationer, airtrack och trampett till grop. stationerna blev det saltosar och volt öppna. klarade faktiskt volt öppna rondat flickis på satsbräda + sån matta ;) och sen airtrack och volt öppna igen, det är nog den volten i gympavärlden jag aldrig kommer klara av! fy sjuttsingen! sen lite wipp oxå, gick inte så bra det heller. men trampett gick skiitbra, dubblar :D först dubbel grupperad och sen dubbelpik :) så dubbelpik blev dagens nya varv, till grop, men skit samma, körde ju själv och allt :D efter det var nog inte mina trikåer noppiga, neeejdåå.. men ingenting i knävecken för där håller man ju typ i dubbelpiken :P efter maten va det städning av hallen och avslutning, det va slut typ 2. sen gick jag och louise till ica och köpte glass och chokladboll, fy tusan vad gott det var och vi var riiktigt värda det!! blev hämtade där, hem till louise, ner till svanshall och första doppet för i år :D kallt, men skönt faktiskt. och sen hem.

tack alla som har gjort denna veckan sjukt bra, och det är faktiskt sjukt kul att störa sig på folk! haha. och en massa gympa oxå. men det va riktigt jobbigt på slutet. men endå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0