mina dagar i uppsala

fredag: blev väckt vid kvart över fem, typ bara klädde på mig mjukiskläder och åt frukost, sen gick vi till bussen. sen tog vi bussen till stan, tåget till lund och sen x2000 till stockholm och därefter tåg till uppsala. rätt jobbigt, allt som allt tog det mer än 5 timmar och så, men inga förseningar eller något så det var skönt. sen gick vi till vandrarhemmet och la våra grejer, jag bytte om och sminkade mig innan vi gick in till stan och åt och gick runt i affärer. jag köpte ett par skor, dom bruna vagabond som jag kanske ska ha på skolavslutningen. på kvällen, eller vid fem gick vi bort till fyrishov och kollade på snabbhetsgrenarna i hopprep. ett kämpingelag gjorde 500 hopp (man räknar bara höger fot) på 4x45 sekunder i dubbelrep, rekord i sverige. vera & co var duktiga, lite missar men bra endå. sen kollade vi på lite ag, men asså där måste jag säga att sverige inte är så jättebra för dom typ ramlade ner från bomen och barren och sånt, det va endå sm lixom. jag fattar ingenting med poängen där, typ 12-13 och sånt fick dom :S vi gick hem vid halv nio kanske, jag hade linne och shorts på mig och det var hur skönt som helst! inte kallt där inte. vi satte oss i resturangen och tog en dricka och sådär. haha det va lite kul, jag smsade shiralee och frågade hur långt dom hade kvar, dom körde vid 2 nånting och skulle va framme typ 11 och klockan va kanske halv 10. hon bara: vi har 130 mil kvar. hahahaha. sen gick vi typ och la oss rätt tidigt.

lördag: gick upp vid halv 9, sminkade mig, plattade håret och klädde på mig på en halvtimme :O personligt rekord tror jag nästan vi har där! sen gick vi in till hallen, köpte frukost på statoil på vägen. när vi kom fram gick vi in i b-hallen och tittade på hopprep, duktiga alla är :D vera & co's dubbelserier är riktigt roliga att titta på :D och enkelserierna oxå såklart men dubbel är bättre ;) och kämpinge har fett hög standard på sina rephoppare, ohmygod. fast dom missar rätt mycke endå. sen vid 12-halv 1 nånting gick jag in i a-hallen där det va trupp! satt med shiralee och hennes kompisar och familj, kuligt :) puss på att splitt va bra! jag såg bara friståendet men endå. när det va paus gick jag in med mamma och petra i stan, fast dom va redan där och jag hittade in själv :O åt typ en halv macka och kollade lite i affärer, sen ringde vera och sa att dom va där igen så då gick jag till dom, och sen när trupp började igen vid 3 satte jag mig med shiralee och dom igen. främling (frams killar och lings tjejer) va typ dåliga i mixen, dom fick 7,8 i friståendet som såg sådär ut, sen i tumbling och trampett hade dom en massa fall och fick inga bra poäng. splitt däremot i fristående hade en som trillade mitt i och två balanser som inte va godkända och fick endå 7,7, haha. sen såg jag inte de andra förutom överslag sträckthalvvarvet som var riktigt bra, för de va prisutdelning i hopprep/rg/aerobics samtidigt. vera, amalia, sofia och josefin kom 2a och det andra turn laget kom 3a, det va 3 lag som va med där. och vann gjorde såklart kämpinge. efter de va slut så gick vi till stan och skulle äta, efter många om och men hittade vi en thairesturang, mums! sen gick vi och satte oss på sånna trä vilogrejer vid ån och jag åt glass, tjock jag e, iknow. sen gick vi tbx och tog en dricka där igen och sova tidigt igen. men jag har blivit beroende av quadra pop så jag spelade det + smsade lite innan jag somnade.

söndag: upp och gå till hallen igen med frukost på vägen. winners final 1 med hopprep (individuella sm), ag & trampolin. riktigt roligt att titta på. maria edner vann i ag, det gillar vi för hon va den enda som va glad, dom andra va sånna surisar hela tiden! och det va en av killarna från bromma som va snyygg. efter det va vi tvugna att sticka eftersom vi skulle med tåget, hejdå till shiralee och sånt sen gick vi till stationen. tåg till stockholm, x2000 till hässleholm som va sönder och vi blev en timme försenade plus att de va skitjobbiga killar på det tåget. sen därifrån till helsingborg och sen bara heeeem. skönt, men jag har haft en sjukt bra helg. tack till alla som har gjort den bra. <3

Kommentarer
Postat av: shiralee mcgowan

du är söööööt, har varit riktigt kul att trädda dig i helgen, puss på dig bästa linnea. <3

2009-06-01 @ 22:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0