skaffa en personlighet, så kommer resten av sig själv.

japp, det är sant. osäkerhet ger ingenting, för folk märker på dig om du är osäker. förr var jag det, jämt. jag kände mig bortkommen vart jag än var, tänkte att vad gör jag här egentligen, vill hon va med mig eller är hon det bara för att hon inte har någon annan att va med? pratar hon med mig för att det absolut inte finns något annat att göra? men egentligen tror jag inte att det var så särskillt ofta. för du märker på någon om dom är med dig  brist på någon annan eller om dom är med dig för att dom verkligen vill.

förr hade jag knappt någon personlighet, jag fann mig i det som hände även fast jag var osäker och bortkommen. jag visste egentligen inte vem jag själv var utan hängde mest på alla andra som jag tyckte var bra. att försöka kopiera någon annan hjälper inte, det funkar inte i längden. var dig själv, alla andra finns ju redan. det är mitt favoritordspråk.

med en personlighet kommer du långt, kompisarna kommer nästan av sig själva bara du är dig själv. och det går inte att hitta sig själv, man måste skapa sig själv. life isn't about finding yourself. it's about creating yourself. ännu ett bra ordspråk. och var unik för sjutton! det är inte kul när alla ska va likadana, bara för att passa in. med en utstickande personlighet gör du mer än att passa in, du är speciell och folk kommer ihåg dig för den du är.

jag har lärt mig att se, iallafall oftast, vilka som är äkta i sitt sätt och tycker om mig för den jag är och vilka som fejkar bara för att känna alla, försöka utmärka sig som någon de inte är. det är faktiskt sant, och egentligen inte så svårt. för folk som du pratar med via datorn och sen inte säger ett ljud när ni träffas på riktigt känns bara som plast. och dom är onödiga, för dom använder dig bara för att skaffa sig något som de tror är populariet, att känna alla. att ens orka gå på det.

så låt dig inte luras av folk. hitta de äkta vännerna som ställer upp genom allt istället för att ha en massa lösa som egentligen inte betyder något, och sen har man ingen när det väl behövs. stå på dig! våga var dig själv, och kämpa för det. där finns alltid någon som kommer acceptera dig, även om det inte är samma personer som det brukade vara.

Kommentarer
Postat av: Michaela - Bloggdesign, foto m.m!

sv, tycker du? :)

tycker det har växt jätte lite ja :o

2009-06-12 @ 18:57:48
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: ida

bra skrivert :)

2009-06-13 @ 00:00:38
Postat av: julia

bra ollis!

finns alltid och ja du vet <3

2009-06-13 @ 13:13:13
URL: http://breathee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0