tävling :D

här kommer världens längsta inlägg om min toppenbra dag! läs vetja :D
jag sov hos frida igår, och imorse (snarare inatt) när klockan var halv 6 blev vi väckta. segade lite i sängen, sen gick vi upp och klädde på oss. förträningstrikåer, svart linne, vita strumpor och defileringsställ. nu var det så olyckligt att frida har varit klumpig nog att slarva bort sitt ställ (jackan) och därför tog hon sin gffram ledare munkjacka istället, och julia tog med josses jacka så det löste sig. sen åt vi frukost & sminkade oss innan sandra och emilia som skulle åka med oss till åhus kom. sen satte vi oss i bilen, jag var sjukt nervös och därför pratade jag inte så jättemycket, eller det kom typ i omgångar. såhär beskrev sandra det: först var du helt tyst och sen bara blablabla, och sen helt tyst igen och efter en stund bara blablabla. ja, sen var vi framme i åhus runt halv 9 då vi träffade båda lagen inne i b-hallen och värmde upp och mjukade ordentligt. efter det var det fri förträning 45 minuter som började 9. vi startade på trampett och den var väldigt lagom mjuk. vi hoppade kanske 4-5 hopp och sen skulle de andra köra igenom plintvarvet. men eftersom jag och mellanhopp är sådär bra kompisar och jag inte ens är reserv hoppade jag inte. sen skulle vi köra in oss på tumbling... golvet var väldigt mjukt, vilket vi inte är riktigt vana vid så det gällde att vänta i frivolten och salton. gick faktiskt väldigt bra och när jag kände att min salto blev bra slutade jag köra trots att de andra fortsatte ett par varv till. 9.58 hade vi en minuts förträning i fristående, vilket innebär att man hinner ut och kolla in var man ska börja och de sätter på musiken men stannar efter en minut då det är nästa lag. vi gick in i omklädningsrummet och bytte trikåer och satte på oss dräkterna eftersom vi inledde tävlingen i fristående, men först defilering. jag är bäst på att gå i takt till musik, not. eftersom vi inte fick gå långt fram även fast vi var först hade vi halvt tagit av oss tröjorna innan vi lämnade golvet och tryckte oss sen fram för att slänga av oss ställen i våra väskor i b-hallen. och in på golvet för fristående. nu var alla riktigt nervösa, vi har aldrig tävlat på detta friståendet förut och hade alltså ingen aning vilka poäng det skulle ge oss. och vi var extra nervösa eftersom musiken hade varit alldeles för låg så att det inte hördes i början på förträningen. men musiken satte igång och vi började dansa. absolut inga stora missar, vi var nöjda när vi gick ut från golvet men vera sa att vi hade varit i lite otakt med varandra. sen bytte vi så att vi hade trikåerna utanför dräkten och gjorde oss klara för tumbling 6 lag bort. vera införde en konstig regel, vi fick inte vara inne på golvet innan vi skulle tävla så vi stod och tryckte i omklädningsrummet för att försöka höra våra poäng genom dörren. inga poäng kom och vi gick upp och ställde oss på rampen till tumblinggolvet. när vi står där uppe ropar de ut vår poäng; och gffram äldre har fått för sitt fristående 7.9. vi blev hyfsat nöjda. vår lugna tumblinglåt sattes igång och vi började köra. förstavarvet 3 hjulningar gick inte att missa så mycket på, vi var i takt och sånt där. nästa varv hjulning chase handvolt till handvolt frivolt stod jag sist på och var väldigt nervös. det gick bra, fast jag gjorde en lång volt. ett fall. eller ja, emma landade böjt och satte i sina händer i mattan men det var inte så farligt. vi sprang tillbaka och andades ut innan flickis till flickis salto varvet. vi har nog aldrig kört det varvet så snyggt! inga fall på det och vi var riktigt glada. vi gick in i b-hallen igen och åt och drack lite. sen gick vi ut för att kolla på yngre laget när de körde sina mattavarv. jättesnyggt verkligen! någongång i samband med det fick vi våra tumblingpoäng, 8.4! vi blev överlyckliga, detta var vår första tävling någonsin i tumbling och vi fick 8.4 :D för yngres fina mattavarv fick de 8.85 om jag inte minns fel. vi gick tillbaka igen och tog det lite lugnt. strax innan yngre skulle in för sina hopp så kom ju vera på att dom skulle ändra frisyr till knut och alla sprang omkring som yra höns och vi fick hjälpa till att sätta upp deras hår. jag satte upp olivias, & det blev fint men hon dampade lite såklart :p dom körde sina hopp, najs förutom att ida sprattlade i sitt ljushopp & trillade av mattan. poängen blev 8.45. snart var det dags för oss i hopp och vi stod återigen och tryckte i ett omklädningsrum efter veras konstiga regel. aja, när det blev vår tur gick vi ut och körde våra varv. hoppet är det vi är säkrast på och det gick jättebra! inga missar förutom en chickenvolt, men det gör ju inte så mycket. direkt efter var det dags för yngre att köra sitt fristående. såhär bra har jag aldrig sett dem! jättekul att se :) poängen för oss i hopp blev 8.75 och yngre i fristående 8.25. vi gick ut och åt igen och sen in på golvet lagom för att se pojkar tävling på hopp. det tog jättelång tid innan de kunde börja och vi undrade såklart varför. ni skulle hört den klapp-gffram grejen, både yngre och äldre skrek ungefär. de körde sina varv och efteråt berättade de varför det tog så lång tid. gk engelholmsgymnasternas äldrelags första varv på hopp räknades som ogiltligt och de fick en poäng på 5.6. vi såg aldrig vad som hände men herregud, det måste verkligen ha varit något! inmarch på slutet, och vi fick inte sitta ner när de berättade de sista poängen och vilka som vann och sånt! dålig stil åhus, vi pallar kanske inte stå? vi hade inte räknat ut vem som skulle vinna i yngreklassen och därför blev det extra spännande. tyvärr hade vi dock räknat ut att vi bara skulle komma på en andraplats men de som vann körde på tönt-matta, och om vi hade gjort det hade vi vunnit, vi var bara 0.15 poäng bakom. de 3 bästa från yngre skulle till finalen men alla äldre & killar gick direkt. konstiga som de var i åhus började de ropa upp 1an i yngre och det var gffram! vi alla skrek och applåderade, riktigt roligt! molly och hennes turnlag kom 2a, på hennes första tävling, skoj :) grattis! i killar vann gffram och i äldre kom vi ju då som sagt 2a (av 3 :p) på vägen hem var jag lika pratglad som alltid och emilia sa att det märkes att all min nervositet hade släppt. haha.

jag är sjukt nöjd & glad med allt idag. även fast vi inte vann så gjorde vi en fett bra insats och självklart jag jätteglad att vi har båda våra lag i final på hemmaplan den 25-26 april. men allting går så fort bara! tänk vad man har väntat och längtat efter denna tävlingen och nu är den bara över på en svisch!

om ni har tagit er tid att läsa allt kan ni väl ta er tid att lägga en liten kommentar?
puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: sandra

jag läste allt :)

hihi, fete bra kört idag. snygging <3<3

2009-03-01 @ 18:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0