-



Nu måste jag skriva av mig. Och ni som inte är intresserade av gympa
behöver inte läsa, ni kommer nog inte förstå endå. Ni som är gympafolk
behöver heller inte läsa. Men gör som ni vill. Jag skriver ju det öppet och
det vill jag. Så läs eller skit i att läsa, det är ert val.

som nog de flesta vet så kom jag ju inte med i friståendet på grencuperna skåne äldre, det var typ det jag ville mest av allt denna terminen. men det blir inte alltid som man vill att det ska bli, jag kom med i yngre istället och det var ju bra, jag får tävla på friståendet och så även om det är två veckor senare. jag vet inte vad som är speciellt med detta friståendet, men det är något, jag älskar det så sjukt mycket. har alltid gjort och kommer förmodligen alltid att göra det också. det hade varit något speciellt att få tävla på det i äldre. nu när jag har blivit så nära vän med alla där, det är något speciellt med att tävla med sina kompisar. för man tävlar inte bara för att tävla, så funkar det inte. inte för mig iallafall. jag tycker det är tusen gånger roligare att tävla med mina kompisar på den lättaste tävlingen än att tävla med folk jag knappt känner, men kanske på en tävling som är mycket svårare. man kämpar tillsammans på träningarna, och då vill man ju tävla med de personerna man har varit med där. i det laget jag kom med i yngre är det inte någon som jag är så bra kompis med, men det är bara att gilla läget, och det känns helt okej.

men sen är det ju det med rm också. min gamla trupp + hultberg, vevve och hanna ska förhoppningsvis tävla rm i maj här i helsingborg, det är gf fram som arrangerar det och allt. fast det är inte säkert att de får ihop något lag. enda sen början har jag sagt att jag sjukt gärna vill, men om jag nu skulle tävla med dem bränner jag mina chanser både för usm denna terminen och jsm nästa. antagligen kommer jag inte ens med i nån av de lagen, så då får jag inte tävla något alls på väldigt länge, och så pass mycket som jag saknar min gamla trupp hade jag kunnat tävla med bara dem men när dessutom tre stycken från min trupp nu som jag tycker jättemycket om också ska det känns det bara ännu mer lockande. jag och vera pratade om det igår i bilen, hon tyckte att jag trycker ner mig själv när jag säger att jag inte kommer komma med på usm och jsm men man får tänka realistiskt, jag kan inte ens varven för u nu, så varför skulle jag då kunna j varven om mindre än ett år? och visst, jag kanske hade kunnat fixa något u varv nu innan usm. men då kan jag lika bra köra det varvet på rm, för det är ju inte så att jag bara kommer att klara flickis dubbelsträck eller nåt sånt bara så där vipps tjolahopp. och dessutom, kommer jag nu få tävla rm kommer jag ju endå träna med elit hela tiden och träna på andra saker än vad jag kommer tävla på där, kanske lägga något varv varje träning på att öva en flickis flickis. vera sa iallafall att hon skulle prata med de andra tränarna. så nu håller jag tummar och tår för att det blir som jag vill. det var allt. puss.

Kommentarer
Postat av: frida.

INDEED!

jag håller med dig till 1000%, som du förmodligen visste.

jag vill jättegärna att du tävlar med oss älskling och du behövs, garanterat!

jagälskardig <3

2010-02-16 @ 21:02:43
URL: http://speakingminds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0