confession time

Jag vill berätta en sak. Vissa vet det, vissa vet inte det. Men jag ska byta skola och linje. Innan jag började kändes det verkligen som att det var detta jag ville och allt kändes hur bra som helst. I början kändes det sådär, men det gör det väl alltid i början? Jag tänkte att det skulle bli bättre, när folk frågade hur allt det nya var svarade jag att det var hur bra som helst, även fast det inte var det. Jag ville intala mig själv att det var bra, men det funkar inte i längden. Vad det är som inte funkar vet jag egentligen inte, men det är något som inte stämmer, och det är antagligen flera saker som spelar in. Jag trivs inte riktigt i klassen, alltså folk är snälla och så, men jag stämmer inte riktigt ihop med dem. Och jag har ångrat mig, jag vill inte lägga ner en massa tid utanför skolan på att åka på olika övningar där man får högar med läxor efteråt. Var jag ska ta vägen är inte riktigt klart, på måndag och onsdag ska jag gå med Trade and Service på Nic/Tych (vet inte hur det räknas) och på tisdag ska jag vara på Johannes Hedberg. Om ingen av dem känns bra blir det förmodligen samhälle/juridik på Nic på torsdag och fredag. Och förmodligen finns det ingen plats på Johannes Hedberg heller, men jag hoppas verkligen på att Trade and Service blir bra, känner redan några i den klassen och så, och det är en liten klass vilket är skönt. Det är egentligen bara en sak jag vet säkert, och det är att jag inte vill gå kvar på SoS.

Och det är inte detta som jag menar med att jag har drömt mig bort en massa om och kollat upp en massa saker kring, det är en annan sak som jag vill hålla på lite till eftersom det är osäkert, även om jag redan har berättat lite smått för vissa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0